In a world like this, they’ll perform twice in the Netherlands (NL)

Image
Ze hadden al een concert gepland staan, maar gisteren werd bekend dat The Backstreet Boys ook nog naar Amsterdam komen. Het eerste concert in Ahoy, op 24 maart, is namelijk UIT-VER-KOCHT! Als ik vertel aan mensen dat ik onderzoek doe naar the Backstreet Boys is de eerste reactie meestal: “Huh, the backstreet boys, zijn die dan nog samen?”, gevolgd door “Treden die dan nog op?” …

Ja, mensen, ja. Ze brachten in 2013 zelfs een nieuw album uit (In A World Like This) en Kevin Richardson (u weet misschien wel, die oudere ‘boy’) is weer terug bij de groep.

Door mijn interviews met Backstreet Boys fans leer ik meer en meer over de heren. Ze hebben – vind ik – een speciale band met Nederland. Hun promo tour deed een paar maanden geleden Amsterdam aan (538 en Q-music gaven kaartjes weg voor exclusieve optredens, omdat de boys waren gekozen tot ‘best boyband ever’), Ivo Niehe had ze aan tafel in zijn Tros TV Show (waar geen online uitzending gemist van is terug te kijken?) en binnenkort (27-1) treden de heren op als huwelijksband bij de bruiloft van Menno & Lucas in Nederlands best-bekenen soap GTST. Stiekem is het aftellen dan al voor veel fans begonnen. De Europese tour gaat namelijk in februari van start in Portugal. En oja, sommige fans kopen ook nog kaartjes voor de Backstreet Boys Cruise die in Oktober zal plaatsvinden. Dus The Backstreet Boys, misschien kunnen we ze beter men noemen, zijn echt nog alive & kicking.

Maar, om mijn kennis nog wat uit te breiden, en omdat ik heel nieuwsgierig ben naar hoe en wat de fans van de boys beleven, wil ik graag nog meer fans spreken 🙂 Ga je naar een concert? Of op cruise? Of zit je maandagavond GTST te kijken? Of vind je het gewoon leuk om over the Backstreet Boys te praten? Dan ben ik op zoek naar je… Tweet (@Simoned87) of mail me (driessen@eshcc.eur.nl) voor meer info 🙂

Leave a Reply

